Stickböcker

16 Nov

Igår började jag skissa på en barnfilt jag skulle vilja sticka och då en idé sällan kommer ensam fick jag inspiration att skissa på en helt annan barnfilt. Den andra filten ska bestå av en eller ett par olika kabelstickningar, för mer inspiration och för att kunna påbörja det faktiska mönstret sitter jag och går igenom den här (400 knitting stitches) boken och önskar att jag hade Bonniers stora bok om handarbete här. Då kom jag också att tänka på att dem precis släppt en ny upplaga av Bonniers stora bok om stickning. Jag har inte bläddrat i den än (eller de äldre upplagorna om enbart stickning) men om den är lika bra som deras andra böcker om handarbete så åker den direkt upp på julklappsönskelistan!

via

Leave a Reply

