Rambling and a Sneak peek

19 Nov

Den här veckan…
This week…

 


…åt jag lunch med Sofie på mitt favorit ställe. Vi smidde planer om att gå till en garnaffär ingen av oss varit i tidigare. Efter det gick jag in på stan och köpte ett nytt anteckningsblock för alla nya idéer, till min stora glädje hade jag ett presentkort att ta till vara på.

…I had lunch with Sofie at my favorite cafe. We made plans to go to a yarn-shop next week that none of us have ever been to before. After that I went and bought a new notebook for all my ideas, thankfully I had a gift certificate.

… gick jag igenom mina två favoritböcker om stickning många gånger för inspiration.

…I went through my two favorite knitting books more than twice for ideas and pattern-making.

…började jag översätta ett mönster på engelska men insåg att jag faktiskt förstod beskrivningen ändå. Det kändes som en mindre seger och fick mig att inse hur mycket jag har utvecklats vad gäller stickning helt på egen hand. Jag kan inte sticka vad som helst men jag har verkligen kommit en lång bit på vägen.

…I started to translate a English pattern just to realize I understood the pattern in English. Felt like a smaller victory! And I realized how much I improved my knitting-skills all on my own. I can’t knit anything but I’ve improved so much!

*


En liten sneak peek av babyfilt 2! Jag älskar mosstickning och jag älskar kabelstickning så när jag såg den här kombinationen av dem ville jag sticka det direkt. Förmodligen finns det många olika kombinationer av mosstickning i kabelstickning men för mig var det nog första gången jag stötte på det! I alla fall där mosstickningen är en del av själva flätan.

A sneak peek of baby blanket 2! I love moss stitch and I love cable-knitting so when I saw this combination of both I just had to knit it! There’s probably a lot of different combinations of the two but it was the first time I ever saw it! – Where the moss stitch actually is a part of the braid that is.

Leave a Reply

